KIRJAUDU JÄRJESTELMIIN

DevPro toiminnanohjauksen, eTime ajanvarauksen ja Promid työajanseurannan kirjautumisohjeet saat asiakaspalvelusta.

Webhotellin hallintaan pääset cpanel.omadomain.fi

DevNet Oy tarjoaa kotimaisia ja tietoturvallisia pilvipalveluratkaisuja. Pilvipalveluidemme avulla tieto kulkee siellä missä sinäkin. Olipa kyseessä pikkuinen webhotelli tai järeä palvelin, saat sen meiltä oikein mitoitettuna – suoraan Lahesta!

DevNetiltä saat mobiilioptimoidut ja ajanmukaiset, hakukoneoptimoidut verkkosivut ja verkkokaupat. Toiminnanohjauksen avulla yhdistät yrityksen ydintoiminnot yhteen järjestelmään. Meillä on kokemusta satojen sovellusten tekemisestä.

Tarjoamme laajat IT-tukipalvelut, Turvanetin sekä laitehankinnat, joiden toimivuudesta pidämme huolen. Tarjoamme kiinteähintaista ja nykyaikaista IT-tukea, jonka avulla saat palvelua, huolenpitoa ja varmuutta.

IT-tuen pitää tuottaa eikä kuluttaa

IT:n rooli ja siten kustannukset ovat viime vuosina kasvaneet merkittävästi. IT:n avulla luodaan kilpailuetua, mutta kustannukset voi silti pitää kurissa, kun keskittyy olennaisiin palveluihin ja otetaan kaikki irti IT-palveluista. Tärkeää on myös päivittää palveluiden sisältöä, eikä vain hankkia uutta, tai jättää palveluiden optimointi palveluntarjoajan tehtäväksi. Liian usein näkee tilanteita, joissa maksetaan palveluista, joita ei edes käytetä enää.

IT-budjetoinnin tärkeys

Budjetointi on hyvä jakaa kahteen osaan:
1) peruspalvelut eli ns. pakolliset palvelut kuten tietoturva, IT-tuki ja laitteet
2) kehityskulut eli erilaiset kehityshankkeet ja uudistamiset

Mikäli yritys toimii suunnitelmallisesti ja hyödyntää kiinteää palvelumallia, on silloin helpompi budjetoida kulut per henkilö vuosittain. Mikäli et hyödynnä automaattisesti päivittyvää ja mietittyä palvelupakettia, kannattaa peruskulut käydä vuosittain läpi sen veralta, että jokin palvelu on muuttunut tarpeettomaksi.

Kehityspanostukset ovat usein se enemmän huomiota saava osuus budjetissa. Kehityshankkeet ovat ajankohtaisia, niiden panostuottosuhde pohditaan ja ne tukevat yrityksen strategiaa. Havaintojemme mukaan kustannuksellinen sekä budjetäärinen ongelma kohdistuu useimmiten peruspalveluihin ja niihin ei edes usein kiinnitetä samalla tavalla huomiota.

Mitkä sitten ovat hyvät peruspalvelut?

Yli viidentoista vuoden kokemuksemme pohjalta rakensimme paketin, jossa on kaikille tutut F-Secure ja Microsoft 365 -palvelut sisällytettynä kiinteään kuukausihintaan. Lisäksi oma AD-toimialue ja laiterekisteri kuuluvat palveluun. Tämän lisäksi kiinteään pakettiin kuuluu rajoittamaton etätuki sekä laitteiden valvonta ja etähallinta.

Kiinteä kuukausihinta 39 €/käyttäjä käytetään puoliksi lisensseihin ja peruspalveluihin sekä puolet IT-tuen työhön ja palveluun. Käytännössä siis vajaalla 20 eurolla/työntekijä ostat IT-tuen palvelut, jolloin vuosihinta on 240 euroa per työntekijä. Työntekijän työn hinta Suomessa on korkea ja jos vuoden aikana pystytään tehostamaan työntekijän työtä yli neljä (4) tuntia, uskallamme väittää, että olet hyötynyt IT-tuesta.

Mistä työntekijän tunnit säästyvät?

Havaintojemme mukaan silloin kun IT-tuki on kiinteähintaista, uskaltaa työntekijä myös soittaa IT-tukeen. Yleensä IT-tuen tiketit koostuvat mm. sähköpostiongelmista, tietokoneen hitaudesta, tulostinongelmista, yhteysongelmista etätöissä ja toimistolla (myös wifi) sekä Teams-ongelmista. Onko tuttua, että havaitset ennen Teams-palaveria, että et pääsekään sisään palaveriin tai äänet eivät toimi? Yrität tulostaa tärkeitä dokumentteja ja tulostin ei suostu tulostumaan? Kun työntekijälläsi on suora yhteys IT-tukeen ja kaikkiin ongelmiin saa vaivatta apua, tulee tästä helposti säästöä vuoden aikana enemmän kuin neljä työtuntia.

Erityisesti etätyön lisääntyessä sekä tietoteknisten palveluiden käytön laajentuessa mm. etäpalavereiden takia IT-tuesta tulee entistä ajankohtaisempi keino säästää organisaation aikaa ja saavuttaa säästöjä.

Elinkaariajattelu lisää säästöjä

Kun IT-tuki on organisoidusti hoidettu, jää myös turhat laitehankinnat tekemättä ja tehdään vain tarvittavat investoinnit. Kuukausikustannuksellinen palvelupaketti on helpon budjetoitavuuden ja ajantasaisuuden lisäksi skaalautuva henkilökuntamäärän muuttuessa. Voit myös siirtyä laitteiden osalta kuukausikustanteiseen malliin. Verkkolaitteet, wifi sekä palomuuripalvelut voit ostaa palveluna ja työntekijöiden tietokoneet räätälöidyllä leasingmallilla, jolloin saat täyden hyödyn koko laitteen elinkaaresta ja säästä rahaa siihen nähden, että vain ostaisit laitteen.

Laadukas ja suunniteltu IT-palveluiden pohja mahdollistaa myös modernit digitaaliset palvelut sekä tehostaa ja automatisoi työtä.

Säästön lisäksi saat tyytyväisemmän henkilökunnan!

Sinua saattaisi kiinnostaa nämä asiakastarinat

Kustannustehokkuutta ja tehostamista IT-tukisopimuksella

Lahden Talot kilpailutti IT-ympäristön ja otti käyttöön laajasti IT-tuen sekä konesali- ja palomuuripalvelut

IT-tuki yritykselle 39 €/käyttäjä

Selkeä ja turvallinen

IT-tuki yritykselle 39 €/käyttäjä
3 kk veloituksetta!
IT-tuen pitää tuottaa eikä kuluttaa
IT-tuen pitää tuottaa eikä kuluttaa

IT:n rooli ja siten kustannukset ovat viime vuosina kasvaneet merkittävästi.
IT:n avulla luodaan kilpailuetua, mutta kustannukset voi silti pitää kurissa.

Turvanetti
Turvanetti - palomuurilla suojattu internet

Tarjoamme Turvanettiä, jossa koko internetliikenne reititetään suljetun verkon kautta suoraan konesaliimme.

previous arrow
next arrow